پاورپوینت فصل چهارم کتاب روانشناسی مرضی کودک (اختلالات ارتباطی) پیام نور نوشته حمید کمرزرین

پاورپوینت فصل چهارم کتاب روانشناسی مرضی کودک (اختلالات ارتباطی) پیام نور  نوشته حمید کمرزرین، انسیه بابایی، مهناز علی اکبری و محمد اورکی در قالب pptx  و در حجم 31 اسلاید: 

بخشی از متن:  
 اختلال های ارتباطی در کودکان: 
زبان شفاهی، یکی از پیچیده ترین فرآیندهایی است که انسان در طول حیات خود، آن را تجربه کرده و می آموزد. 
زبان شفاهی، وسیله ای برای بیان افکار، احساسات و برقراری ارتباط بوده و مهمترین نقش را در کیفیت اجتماعی شدن و ارتباط میان افراد بشر ایفا می کند. 
ارتباط، یک فاکتور رشدی در یادگیری کودکان محسوب می شود. 
ارتباط کودک با افراد، محیط و با اشیای پیرامون، زمینه ای اساسی برای تقویت توجه و تمرکز و یادگیری کودک است. 
بر طبق DSM، دو اختلال ارتباط بیانی و اختلال مختلط ارتباط بیانی – دریافتی، جزء اختلالات زبان هستند. 
بر طبق DSM، دو اختلال نظام صوتی (واج شناسی) و لکنت زبان، جزء اختلالات تکلم محسوب می شوند. 
طبق تعریف انجمن گفت و شنود آمریکا، اختلال ارتباطی عبارتست از ناتوانی اشخاص در فهمیدن یا بکار بردن مناسب روش های گفتاری و زبانی جامعه. 
اختلالات گفتاری از سنین کودکی آغاز می شود. 

دانلود این فایل