مدیریت · فوریه 3, 2022 0

پاورپوینت فصل دوم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی (برنامه ریزی نیروی انسانی و کارمند یابی) گری دسلر

پاورپوینت فصل دوم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی (برنامه ریزی نیروی انسانی و کارمند یابی) نوشته گری دسلر با ترجمه علی پارساییان و محمد اعرابی در قالب pptx و در حجم 19 اسلاید: 

بخشی از متن:  
تعریف تجزیه و تحلیل شغل 
مقصود از تجزیه و تحلیل شغل رویه ای است که بدان وسیله وظایف مربوط به این پست ها و ویژگی های فردی که باید برای استخدام آنها را احراز نمود ، مشخص میشود. در این بررسی یا تجزیه و تحلیل درباره نیازهای شغل مزبور ، اطلاعاتی به دست می آید. سپس براساس این اطلاعات شرح شغل (شرح وظایف)(آنچه را که شغل مورد نظر نیاز دارد) و وبژگی های شغل(شرایط احراز شغل)(چه نوع افرادی را باید برای شغل مورد نظر استخدام کرد) مورد استفاده قرار می گیرد.
معمولا سرپرست یا متخصص منابع انسانی تجزیه و تحلیل شغل را انجام می دهد 
اطلاعات جمع آوری شده در مورد تجزیه و تحلیل شغل ، به عنوان مبنایی برای فعالیت های مختلف مدیریت منابع انسانی مورد استفاده قرار می گیرد.
تجزیه و تحلیل شغل و دادن فرصت برابری به همه ی داوطلبان. بنابراین ، در رعایت اصل برابری در استخدام افراد ، تجزیه و تحلیل شغل نقش اصلی را ایفا می کند. شرکت باید بتواند ثابت کند که روش های گزینش و ارزیابی ها به نوع عملکرد فرد در پست یا شغل مورد بحث بستگی دارد.

دانلود این فایل